28 de febrer, 2011

Restaurant Juanito Kojua

Fa unes tres setmanes aproxidament, la gent de la Diputació Foral de Gipuzkoa em va convidar a una jornada que muntaven sobre tecnologia i participació ciutadana. Jo, encantat d'anar a Donosti i de sortir de la rutina de l'oficina, vaig acceptar content la invitació.

Font: Javier Lastras
Quan surts del teu país sempre veus coses que t'agraden i que a casa teva no es fan (i es podrien fer). La primera d'aquestes coses que vaig veure va ser que un cop acabada la sessió la gent no es va limitar a acomiadar-se i a marxar sinó que molts dels assistents vam baixar a un bar de la Plaça Gipuzkoa (on està la dipu) i allí mateix, d'empeus, vam fer el que ells coneixen com a "pote". Ho podríem traduir per fer el bermut ja que el que vam fer va ser simplement pendre un vinet o una cerveseta acompanyat d'alguna cosa de picar. però d'aquesta manera vam poder comentar coses en un entorn més relaxat i agradable i seguir temes que a la sala haurien quedat pendents.

Després del "pote" ja només uns 5 vam marxar a dinar. Em van portar a un molt bon restaurant del casc antic de la ciutat; el Juanito Kojua. Un local a l'antiga, amb menjar tradicional basc, on és gairebé impossible ressistir-se a cap dels plats que ofereixen. Vaig menjar-me un "cogote de merluza al la bilbaina" espectacular. Però el que més em va agradar van ser els postres. No eren cap coulant, no coulis ni coses d'aquestes. Eren postres de sempre; arròs amb llet, torrijas, flam, natilles, flam amb natilles etc. Jo em vaig demanar "leche frita" i us juro que em queia la llàgrima.

De tant en tant la feina pot deparar sorpreses ben agradables.

Agur!

Restaurant Juanito Kojua
C/Puerto 14, Donosti (Mapa)
943 420 180



Mostra Restaurants en un mapa més gran