02 de febrer, 2010

Viatge al Marroc

El viatge a Marroc d'aquests passats nadals va durar onze dies. Vam fer una ruta en cotxe amb origen i fi a Casablanca. Vam baixar per la costa per després endisar-nos per la vall que es troba entre l'Atlas i l'Antiatlas fins a Ourzazat, d'allí vam creuar les muntanyes fins a arribar a Marrakech des d'on vam tornar a enfilar fins a Casablanca. Aquesta es mes o menys la ruta que vam seguir:

Mostra Rutes en un mapa més gran

Dia 1 Barcelona - Casablanca

Vol de dues hores de Barcelona a Casablanca. Arribada cap al tard sense cap reserva d'Hotel.
Sopar al Costa Brava, restaurant de menjar ràpid recomanat a la Lonely Planet.

Hotel Excelsior 399DH esmorzar inclòs. L'hotel més car de tot el viatge. Situat molt centric, just a l'entrada de la Medina. (mapa)

Dia 2 Casablanca - El Jadida

Trajecte: 3h i mitja, però en realitat és més curt, ja que nosaltres ens vam equivocar i en comptes de l'autopista vam agafar una carretera.

Lloguer del cotxe a les oficines de First Car (Benelux Car). Ja duiem la reserva feta de Barcelona, tot i així vam tenir certs problemes en rebre el cotxe que teníem reservat. Ens el van donar tres hores més tard de l'hora prevista i en unes condicions no gaire previstes.

Vam dinar a un restaurant de menus en mig de Casablamca que estava a tope de treballadors. Vam menjar molt i molt bé. Restaurant Aknul (Place Aknul).

Casablanca no és especialment maca però la Medina a mi em va agradar bastant, potser pq era el primer contacte amb el país.

A El Jadida, antiga colònia portuguesa, vam sopar en el carrer de les carnisseries del zoco. Hi havia petits restaurantets que et preparaven la carn que adquirien directament de les parades que teníen davant. El nostre restaurant era tot de color rosa.

Hotel Bourdeaux. Al costat del Zoco. Molt recomanable, barat i net.

Dia 3 El Jadida
- Essaouira

Trajecte: 5h

Visita a la ciutat portuguesa de El Jadida i a la cisterna (val la pena). Esmorzar i viatge a Essaouira.

Cervesa al Hotel Taros. Aquest hotel compta amb un restaurant i una terrassa que estan molt bé. Molt pijet.

Hotel Smara. 134 DH. De lo més barat que es pot trobar a la ciutat. Està net, però es cutrillo. Lavabos fora de l'habitació.

Dia 4 Essaouira

Per esmorzar ens compràvem alguna cosa a la pastisseria i sortíem fora de les muralles on hi havia un bar just damunt de la platja. Allí, al solet i amb unes vistes espectaculars, ens demanàvem els cafes i gaudíem de l'esmorzar.

Per dinar vam menjar unes sardines en una parada de la medina on vam veure que només hi havia marroquins. Les feien a la brasa, directament davant teu al carrer. Diria que van tocar unes 8 per cap.

El sopar el vam fer en un restaurant absolutament guiri on vam veure que hi havia bastant gent. Després vam tornar al Taros on hi havia concertet per celebrar el cap d'any. A les 12 i un quart ja dormíem : )).

Essaouira és una ciutat molt maca i que val molt la pena visitar. Està ple de guiris, sí, però cal saber triar el gra de la palla.

Dia 5 Essaouira - Taroudant

Trajecte: 5h

Vam baixar en cotxe gairebé fins a Agadir per una carretera preciosa. La primera part envoltats d'arbres d'argan i la segona vorejant la costa atlàntica. Vam parar a dinar a Thargazout, un poble surfero que està uns 10km al nord d'agadir. Val la pena parar-hi a fer un cop d'ull.

Vam seguir el trajecte fins a Taroudant i hi vam arribar al vespre. Ens vam allotjar a l'Hotel Taroudant, molt ben situat i a un bon preu. L'Hotel compta amb un pati interior molt bulliciòs on serveixen alcohol per a la gent d'allí. Estan tots borratxos, però a les 11 xapen i els fan fora per a que la gent pugui dormir.

Hotel Taroudant 200 DH.

Dia 6 Taroudant (excursió a Tafraout)

Aquest dia ens vam fotre un tute bestial de cotxe però que va valer realment la pena. Diria que en total van ser unes 10 hores, comptant el dinar i totes les parades que vam anar fent. Vam anar fins a Tafraout, que en si mateix no val molt la pena, però que es troba en una vall molt maca. Allí hi ha divereses excursions per fer, però nosaltres no teníem gaire temps.

La carretera que vam fer va ser la que passa per Ighern creuant tot l'antiatlas. Els paissatges i els poblets que ens vam anar trobant van ser espectaculars.

Vam arribar justos a Taroudant per veure el Barça en un bar ple de marroquis ultracules, mentre degustavem una deliciosa i recomfortant harira.
Taroudant no és una ciutat especialment maca però és una ciutat amb molt de moviment i ambient. Li diuen el petit Marrakech per que hi ha un zoco molt gran i la medina també és molt gran. Nosaltres ens hi vam sentir molt a gust.

Dia 7 Taroudant – Tallouine – Ourzazat

Trajecte: 5h

Abans de pujar-nos al cotxe teníem encara unes hores per gaudir de Taroudant. Primer vam anar a esmorzar i us recomanem molt el lloc on vam acabar recalant. Estava ple de gent (això sempre és un bon indicatiu) i nosaltres hi vam entrar. Ens vam fotre un ous amb salsa estil berber i una faisala (sopa de fabes) que estaven espectaculars. Aquest lloc estava dins de la medina just a l’entrada de Bab Zorgane (estació d'autobusos i taxis).

Amb la panxa plena vam estar visitant la ciutat i ens vam dirigir a la part nord, on cada diumenge fan el mercat comarcal . Hi havia de tot; menjar, bestiar, roba, etc. Si esteu allí un diumenge hi heu d’anar sens dubte.

Cap a les 12 vam marxar i en una hora aproximadament arribavem a Tallouine. Ens vam parar a fer fotos i vam creuar a l’altra banda del riu on vam conèixer a una família molt maca que ens va convidar a te i galetes. Vam fer un entrepà ràpid i vam tirar fins a Ourzazat on arribaríem cap a les 20h.

Estàvem rebentats i teníem molta gana i vam decidir fotre’ns un homentage. Vam anar a sopar a Chez Dimitri un dels restaurants més pijets i coneguts de la ciutat i ens vam fotres les botes.

Per dormir Hotel Aslan (300DH esmorzar inclòs)

Dia 8 Ourzazat – Aït Benhaddou – Telouet

Abans d’anar cap a Tellouet ens vam desviar per visitar la kasbah més famosa de Marroc, la de Aït Benhaddou. Val molt la pena anar-hi, però com passa normalment amb les coses més maques, també és molt turísitic.

Un cop visitat, vam començar a enfilar l’Atlas fins arribar a Telouet un poblet des del qual es poden fer divereses excursions i rutes interessants.

Vam dormir a la Maison d’Hotes Chez Jawad (250DH esmorzar inclòs). Si hi aneu no dubteu en dormir en aquest lloc. A part de que està bastant bé, el Jawad i els seus amics faran que la vostre estada sigui molt agradable.

Dia 9 Telouet – Marrakech

Pel matí ens vam llevar ben d’hora i vam anar a fer un trekking amb guia per la Vall de l’Oumila. (300DH per 3hores). Hi ha la opció de fer una excursió fins un llac però llavors el tema ja s’allarga fines els dos dies.

Cap al migdia ens vam despedir del Jawad i vam començar el trajecte cap a Marrakech. Vam parar a dinar a Taddart, més concretament al primer restaurant que et trobes entrant al poble just passada la barrera a ma esquerra. Aneu-hi, vam menjar de fàbula!

Un cop a Marrakech vam veure el futbol a l'Hotel Tasi, en el que servien alcohol.

Vam dormir al Hotel Ali (¿¿¿DH) just a tocar de la Plaça Djemaa el Fna. Un bon lloc.

Dia 10 Marrakech

Marrakech em va agradar molt. No és una ciutat monumental ni molt menys però es nota que té molta historia i cultura al seu darrera. L'ambient i el moviment de gent que hi ha és espectacular i també els contrastos són molt forts. I la plaça... Buff. Djama el Fna és un lloc únic al món.

La darrera nit vam sopar a la plaça, en les paradetes de menjar. Vam buscar les parades on només hi haguéssin marroquins i allí ens vam sentar.

Dia 11 Marrakech - Casablanca

Trajecte: 3h

Vam matinar i sota una pluja més propia d'Escòcia, vam agafar l'autopista de peatge fins a l'aeroport de Casablanca.

Sara - Mandaloula ha dit...

que xulo nens!!! VIVE L'AFRIQUE

Borja Rius ha dit...

inshala!!!

jordi ha dit...

ei què guai ! un viatge pendent !