22 de juliol, 2007

München - der Hammer!

El cap de setmana del 14-17 de juny vaig anar amb l'Amrei a Munich. L'Amrei és una amiga meva alemana que ha montat una escola de cina xulíssima que es diu Coquus. Us animo a que la probeu!

Doncs vam anar cap allà a veure la seva família i amics. Va ser fantàstic, perquè vaig poder compartir moments de molta emoció amb molta gent que ella estima. El fet que parli alemany va facilitar molt les coses i vaig estar molt integrada amb tothom. Està clar, que una fa el que pot i per les nits, després d'unes copes l'alemany no surt tan fluid com podria,... jeje


Munich és una c
iutat molt bonica, neta i molt acollidora. És una de les ciutats més grans d'Alemanya després de Berlin i Hamburg. Està a Baviera, d'on són famosos els Biergartens. No us podeu perdr e anar a algun d'aquests si visiteu la ciutat. Aquí us en poso alguns.

Amb l'Amrei ens vam dedicar a passar molt temps amb col.legues passejant per la ciutat, anant a comprar, esmorçant, xerrant, pillant unes bones tajes al pur esti aleman jeje, per tant no va ser un viatge de museus, parades típiques,... però us puc recomanar uns quants llocs que seran especials i menys turístics:


CONSELLS:

  • Coses que s'han de veure: Marienplatz, Gärnterplatz, Reichenbachstrasse (de compres), Rathaus.
  • Tabula Rasa - per anar a esmorçar, increible. Et posen de tot, formatges, mermelades, sucs, croissants,...Holzstrasse 18. Un altre és Der Kleiner Feinbäcker a Siegfriedstraße 8a
  • Per anar a passejar i prendre algo, Glockenbach Viertel. Mil baretos per prendre algo d'aquests típics amb les llumetes fora. Genial.
  • Un lloc per anar a sopar, Ododo a Butterwelchestrasse per Fondues o Königsquelle que fan menjar típic de Baviera. Uns Schnitzels molt bons.
  • Tenda xula per prendra algo i comprar algun detallet. Aroma a Pestalozzistr.24. Moníssim.
  • Englischer Garten - és un parc preciós i enorme.
  • Club per unes copixuelles - K & K Klub. Reichenbachstr. 22 i Ksar Club a Müllerstraße 31. Discos Atomic Cafe per exemple però jo vaig anar a una que sincerament no m'enrecordo.
  • Algo que no es pot passar és l'Oktoberfest que es fa cada any a finals de setembre, principis d'octubre. Jo encara no hi he anat però es veu que és senzillament espectacular veure tothom reunit des de les 12 del migdia prenent birres i cantant cançons alemanes. És un gran espectacle i s'ha d'anar preparat,... per tot.

Us la recomano molt però sobre tot no us estresseu i disfruteu de la ciutat, passejant, parant a prendre una birra,... i si podeu parleu amb la gent que tingueu al costat si esteu en un Biergarten. Ja veureu que tothom és súper obert.


Wirklich, München ist der Hammer und Amrei auch!

1 comentari:

Borja Rius ha dit...

Ostres! A veure quan em porteu al Oktoberferst!