15 de març, 2013

La Gallina Pelada

Aquest cap de setmana vam fer una sortida d'aquelles que quedaran per sempre a la memòria. Vam anar un grup bastant gran a pujar la Gallina Pelada una muntanya que queda just al sud del Pedraforca. Hi vam anar el següents; Xavi, Laia, Bru, Aina, Glòria, Jordi Belén, Raquel, Pelut, Tana i Borja.

Vam quedar al bar de la plaça de Saldes a les 9.15h del matí però per culpa d'un suc que es va prendre la Belén una part del grup vam fer una mica tard. Un cop allí, i després del cafè de rigor, vam agafar el cotxes i vam fer alguns quilòmetres fins a la Pleta de la Vila que és des d'on vam començar l'ascensió. Allí ens van llogar les raquetes, bàsiques per a fer l'ascensió ,perquè gairebé des de l'inici hi havia molta neu. (12€ raquetes i 13€ raquetes+pals)

La pujada va ser espectacular. Feia molt de solet i la neu estava fantàstica. A més, a mida que pujavem les vistes de Saldes i el Pedraforca cada cop eren més impressionants. A la que es va aclarir el bosc i també el camí vam fer paradeta i ens vam posar tots les raquetes. Vam seguir la pujada i la veritat és que el desnivell de la rampa era bastant duret. De fet es tracta d'una ruta relativament curta (4km de pujada) però amb un desnivell bastant important (700m).
Quan estavem a 10 minuts del refugi el temps va començar a canviar i van entrar ràpidament núvols de pluja i també bastant de vent. Aquest núvols van portar també algunes bolbes de neu i això després d'un petit "conlave" muntanyenc ens va fem prendre la decisió de tornar cap a baix. La baixada va ser un pel més difícil que la pujada. Potser va ser menys cansada, però els que ens vam treure les raquetes abans d'hora vam patir diverses relliscades.

Així doncs queda pendent tornar a la Gallina Pelada i fer-la fins al fina i si pot ser a més, amb neu i raquetes.

Gran dia amics!!

Aquí teniu informació més detallada sobre la ruta: http://www.explora.cat/es/gallina.html

Ver Llocs visitats en un mapa más grande