16 de juliol, 2011

Ruta al voltant de Siurana

La meva nova etapa professional em permet fer coses que abans eren impossibles com per exemple marxar entre setmana a fer alguna escapadeta. Aquests dijous, que la Sara també tenia festa (vaya par!!), vam marxar cap al sud fugint de les plujes que descarregaven a Barcelona i al nord del país. Seguint les recomanacions del Pelut vam enfilar cap al Priorat i més concretament cap a la antiga i bonica vila de Siurana. No sé si teniu Siurana al cap, però són quatre cases molt i molt antigues, que penjen encerclades de penyasegats. Les vistes des d'allí són fantastiques i just al seus peus es troba el pantà de Siurana.

La ruta que vàrem fer la vam trobar al portal de turisme del Priorat on li posaven un nom ben romàtic "Records de Princeses i Guerrers". És una ruta prou fàcil (nivell 2 a l'escala Bertran) però que destaca per les increibles vistes de la primera part del recorregut. Camines per un camí de ferradura que voreja el cingles de Siurana i que té unes vistes privilegiades. Cal dir que si pateixes un pel de vertígen no és el lloc ideal per quedar-te a viure però a mi, que en tinc un pel, no em va fer cap cosa.

Un cop a baix et topes amb el riu Siurana; si tires a l'esquerra vas cap al sender dels gorgs que segur farem un altre dia i cap a la dreta vas cap al pantà, cap a Cornudella o un altre cop de tornada cap a Siurana. Pocs metres després d'aquest desviament vam veure un petit caminet a l'esquerra, gairebé imperceptible que portava cap al riarol. El vam seguir i ens vam topar amb un petit paradís; una cascadeta, un gorg i unes roques llises on estirar-se. Espectacular!! Hi vam parar i ja ens vam quedar allí per banyar-nos i per dinar. Buuuf!!!

Una horeta després vam seguir el sender i després vam tornar a pujar cap a Siurana. Aquest darrer tram va ser duret ja que el desnivell en només un quilòmetre és molt gran. Una beguda fresca i una terrasseta van ser necessàries per recuperar forces aban d'emprendre la tornada cap a Barcelona.

Ruta:

Cotxe des de Barcelona 2h
Distància: 5km
Temps: 2h30 min
Dificultat: mitjana

Ver Ruta al voltant de Siurana en un mapa más grande