16 d’abril, 2009

La Cova Fumada

Aprofitant el dimarts de vacances i mentre passejava per la Barceloneta em vaig topar amb un lloc del que havia sentit parlar alguns cops de forma imprecisa, i podria dir que gairebé llegendaria. De petit i no tan petit el meu pare sempre m'ha comentat que quan era jove anava a un lloc de la Barceloneta on feien les millors bombes de Barcelona. Jo li deia que anava sovint per la Barceloneta però que mai l'havia trobat. M'intentava explicar on estava situat, com era per dins, però jo per més que l'havia buscat mai l'havia trobat.

Pels volts de la una d'aquest dimarts, després d'un intens matí fotogràfic amb els jubilats del barri, vaig veure unes quantes persones que entraven en un local sense nom ni cap tipus de rotulació a l'exterior,... bueno, menteixo, si que hi havia una inscripció, es tractava d'una petita rajoleta de 10x10 on es podia llegir el lema següent: La netedat és cultura. Encuriosit els vaig seguir a dins de la foscor i vaig descobrir un d'aquells llocs que a mi m'agraden. La gent feia el bermut a la barra, alguns ja dinaven a les taules i tothom parlava amb els cambrers i cuiners com si fossin amics de tota la vida. Amb la pinta de guiri que devia fer, camera al coll, em vaig situar en una cantonada per sondejar el terreny i a demanda del cambrer vaig demanar un quintet i alguna cosa per menjar. Ell em va dir -una bomba?-. Sí!!!Per fi l'havia trobat!! Em van portar la bomba i en provar-la vaig entendre perquè el meu pare sempre m'havia parlat d'aquest lloc.

La cova fumada
C Baluard 56, Barcelona (Mapa)

Tlf: 93 221 40 61
Horari:
De lunes a viernes de 9-15:30 h.
Sábado de 9-13:30 h.
Jueves y viernes de 18-20:30 h.
Cerrado: Festivos. Domingo. Agosto.