17 de desembre, 2014

Dues vermuteries noves (per mi)

Viure fora de Barcelona té coses bones. Una d'elles és que quan vens tens moltes ganes de menjar les coses típiques d'aquí. A més, com la gent ja em coneix em porta als llocs nous que han obert. Aquesta setmana per exemple m'han portat a dues vermuteries, una a Gràcia i l'altre al Poblenou.

Sembla que darrerament les vermuteries estan de moda. N'hi ha de velles que reviuen o gent que en monta de noves, però en qualsevol cas el concepte és sempre similar. Vermuts bons, normalment de la casa, banderilles, conserves bones, patatilles amb salses estil espinaler i tres o quatre plats de la casa per menjar alguna cosa un pel més contundent. No sé que tenen d'extraordinari però la veritat és que a mi sempre m'han fascinat. Potser aquesta cosa informal,
aquesta tapeta ràpida, aquest alcohol que et puja ràpidament al cap... no sé que deu ser.

A Gràcia està "La Vermu", on m'hi va portar la Sara el diumenge. Vam fer uns musclos en escabetx, unes banderilles i després una butifarra esparracada fantàstica acompanyada d'unes patates fregides de la casa. Per rematar vam demanar un tartare de salmó que també estava molt bé. El local està xulo, però no té aquell punt autèntic d'altres locals que han conservat l'estructura antiga. 

Al Poblenou, està el Balius Bar i m'hi ha portat avui la Carol. El local havia estat durant molts anys una de les drogueries més conegudes del barri. Un cop jubilat el droguer el van reconvertir en una vermuteria i alguna coseta més. La ubicació i l'interiorisme del bar són genials. La barra principal és de chapó. Aquest migdia érem poquets però m'han dit que els findes es posa a petar. Aquest, a mes de migdies també fa nits i copes.

Els dos locals són molt bones opcions!

La Vermu
Carrer de Sant Domènec, 15

Balius Bar
Carrer de Pujades, 196,