07 de juny, 2014

El mejor corrientazo de Chicó

En els temps que vivim el poder no resideix en tenir la informació sinó en compartir-la. El Carles, el mateix del post anterior, és un crack en això i l'altre dia em va recomanar un dels llocs més populars del Chicó per a fer el "corrientazo".

El "corrientazo" és el nom del menú del migdia que serveixen els restaurants aquí a Colombia. Es tracta d'un menú a preus populars que habitualment es composa d'un entrant que acostuma a ser una sopa d'aspecte poc atractiu i de color grisós amb diferents tipus de patata i si tens sort algun tros de pollastre, i un plat principal que acostuma a ser una carn acompanyada per una combinació d'aquestes coses; llenties, patates, advocat, yuca, plàtan o arròs.

Al Chicó, més concretament a la Carrera 15 #92-65, es troba el Papas&Carne, potser un dels millors corrientazos del barri (veure millors corrientazos de Bogotá). El lloc no té res, de fet des del carrer quasi no es veu ja que a la planta baixa hi ha una pastisseria que funciona a part del restaurant. La pastisseria, tot i semblar una mica matussera, fa molt bona pinta. Son postres calòrics però tradicionals; arròs amb llet, recuit, natilles, flam, cheese cake, etc.

El restaurant està a tope i cal anar a les 12h si no es vol fer cua. Jo hi he anat a la una i la cua baixava tota l'escala fins el carrer. M'he omplert de paciència (qualitat important aquí a Colòmbia) i finalment m'he aconseguit seure. A diferència de la majoria de llocs, en el Papas&Carne, tot i que el seu nom indiqui el contrari, tenen divereses varietats de peix. Jo he fet una mojarra fregida que realment estava bona, acompanyada del seu platàn fregit, arròs, papas fregides i yuca... hidrats de carboni i fritanga a punta pala!! Pero la veritat és que ho he disfrutat molt i més encara amb els mals de cap que m'ha donat avui el tema del pis. 

Papas&Carne
Carrera 15 #92-65, Bogotá